top of page
  • Writer's pictureabsolutecare

היתרונות של טיפולי פנים עם ויטמין e

Updated: Sep 22, 2019

ויטמין E נחשב לאחד מנוגדי החמצון החזקים שקיימים והוא מסייע בהגנה על העור מפני הנזקים הנגרמים דרך תנועה מוגברת של רדיקלים חופשיים. אותם רדיקלים חופשיים הם למעשה תוצר לוואי שהוא חלק בלתי נפרד מתהליך חילוף החומרים והם מעודדים תהליכי הזדקנות בגופנו. בפועל מדובר בתהליך טבעי כאשר יש מגע בין חמצן לחומרים אורגניים.


הדרך הטובה ביותר להסביר את התהליך היא כאשר אנחנו חותכים פרי או ירק, אך לא משתמשים בשלמותו ורוצים לשמר את החלק השני. אנו מנסים למנוע תהליך התחמצנות שבעצם גורם לפרי או לירק להשחיר.

למעשה, ויטמין e נחשב לאחד הויטמינים הכי חשובים בגוף האדם כאשר הויטמין עצמו קיים בארבע צורות שונות: אלפא, בית, גמגא ודלתא. כשמתייחסים לויטמין בהקשר של תחום הקוסמטיקה הכוונה לאלפא

טוקופרול שזו גם הצורה הכי פעילה שלו.


בין השאר ויטמין E מסייע בתהליך ייצור תאי דם אדומים, לוקח חלק בתהליכים אנרגתיים בגוף ומגן על הלב, השרירים והריאות מפני מזהמים. לא בכדי חברות הקוסמטיקה המובילה ומכונים המשלבים טיפולי פנים עם ויטמין e בפורמולות השונות. פרט ליתרונות הרבים שלו לעור הוא נספג בו היעילות ומייעל תהליך ייצור מוגבר של תאי קולגן ואלסטין אשר תורמים למראה מוצק וגמיש לעור שלנו. בנוסף השימוש ב ויטמין e מסייע בסימני מתיחה וכתמים בעור ואף חיוני לטיפול ומניעה של דלקות, זיהומים ובעיות בעור שלנו.


?ויטמין e - איפה הוא נמצא


ניתן לצרוך ויטמין e בכמויות יחסית נאות בשקדים, דגנים מלאים, נבט חיטה, עגבניות, גזר, מנגו ועלים ירוקים כהים כמו עלי תרד, עלי מנגולד וברוקולי. ויטמין e מסיס בשמן ולכן אם בחרתם להגביר את הצריכה של מזונות אלו במטרה להספיג את הויטמין בגוף, חשוב לשלב אותו עם שמן כמו שמן זית למשל.

אילו יתרונות יש ויטמין e פרט לעיכוב תהליך ההזדקנות של העור?


• מסייע במצבים של דלקות וזיהומים בעור

• יעיל לטיפול בסימני מתיחה וצלקות

• מסייע בריכוך העור

• מאריך את חייהם של קרמים ומוצרי מדף


?מה הקשר בין ויטמין e למניעת שקיות מתחת לעיניים


אנשים רבים סובלים מתופעה הפוגעת במראה האסתטי הן של העיניים והן של הפנים המכונה שקיות מתחת לעיניים. בשונה ממה שאנשים חושבים לא מדובר במצב שנגרם מעייפות כרונית, אלא בתהליכי הזדקנות טבעיים של הגוף ולפעמים גם כתוצאה מגנטיקה. לדוגמא שימוש קבוע במוצרים המשלבים ויטמין E כמו שמן שקדים או קרם עיניים עשיר שיכולים לפתור את הבעיה.


?איך מומלץ לעשות שימוש ב ויטמין e


את הויטמין ניתן לשלב במגוון של שמנים צמחיים כמו שמן שקדים, שמן קוקוס ועוד… לא מומלץ למרוח את הויטמין בצורתו הגולמית, אלא לשלבו עם שמנים וחומרים נוספים, מה שבעצם מעודד ספיגה טובה יותר שלו בעור. במידה ויש לך עור שמנוני, השימוש צריך להיות מזערי שכן מדובר בחומר שמן מאוד. ניתן לשלב עם הויטמין מגוון של מוצרים שלכולנו יש בבית ולהרכיב מסכות, פילינגים או קרם הזנה טבעי לעור וגם לגוף.



vitamin e

1,359 views0 comments
bottom of page